söndag 23 december 2018

Poirots problem av Agatha Christie

På engelska heter den här boken Poirot's Early Cases och den består av olika noveller om några av Hercule Poirots tidiga fall. Några av mina favoriter var:

Novellen om familjen Lemesuriers släktförbannelse. En gammal släktförbannelse säger att den äldsta sonen aldrig får ärva och det ser ut att vara sant när den äldsta sonen gång efter gång drabbas av hemska öden innan de hinner ärva. Så kontaktas Poirot av mamman till ett barn i släkten Lemesurier som hon tror är på väg att bli mördad. Den här tyckte jag var spännande och jag lyckades faktiskt klura ut vem mördaren.

Novellen om Johnnie Waverlys kidnappning där kidnapparen tycks ha gjort det löjligt svårt för sig tyckte jag också om.

Det här är en ganska blandad samling fall. En del tyckte jag var lite intressanta att läsa medan andra bara kändes långsökta. Jag lyssnade på den här boken som ljudbok lånad på biblioteket. Man kan även köpa den från adlibris eller bokus.

Andra böcker av Agatha Christie:
Poirots problem

1 kommentar:

  1. Den hade jag inte hört talas om tidigare, tack för tipset! :)

    SvaraRadera