måndag 3 december 2018

1. Astrids bibliotek av Martin Widmark Pixi adventskalender 2018

Förra året hade jag en Pixi adventskalender i min 1:a där vi öppnade en lucka varje dag och läste boken innan det barn som öppnat luckan fick ta med sig boken hem. I år när min äldsta dotter hunnit bli två år och två månader bestämde jag mig för att köpa årets Pixi-adventskalender till henne. Den går att köpa från adlibris, bokus eller cdon.

Den här boken handlar om Astrid och hennes katt Nja. Astrid och Nja reser världen runt och letar efter bra böcker. På olika sätt lyckas de få tag på den bästa boken i olika länder, Astrid tycker att böckerna är bra men hennes katt säger bara nja. Till slut bestämmer hon sig för att göra en egen bok att ge honom i julklapp. Bakom den här boken i luckan låg en tom bok så att vi kan göra en egen bok vi med.

Min äldsta dotter är två år och den här boken gillade hon, kanske för att den delvis handlar om en katt. Hon ville genast börja rita i den tomma boken.

Jag tyckte att den här boken var ganska tråkig, men det var fina bilder i den.

Böckerna i Pixis advenstkalender 2018:
1. Astrids bibliotek av Martin Widmark
2. Saga-sagor av Josefine Sundström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar