lördag 8 december 2018

Emma tvärtemot av Gunilla Wolde

Det här är en av många böcker om Emma. Det är en klassiker som fanns redan under min barndom och som nu finns i en ny upplaga.

Den här boken handlar om Emma som ibland är på gott humör och ibland när hon är ledsen, arg eller sur är tvärtemot. Då gör hon tvärtemot och sätter byxorna på huvudet istället för på benen, rufsar till håret istället för att borsta det och äter den varma chokladen med sked från fat istället för att dricka den.

Min två-åriga dotter tycker just nu att det är jätteroligt när någon gör fel. Hon tycker alltså att det är jätteroligt när Emma rufsar till håret och sätter på sig byxorna fel. Vi återvänder därför på hennes begäran till den här boken gång på gång. Jag tycker inte att den är lika rolig, men även jag tycker att det är okej läsning.

Andra böcker min dotter och jag skrattar åt:
Lilla Anna och trollerihatten av Inger & Lasse Sandberg
Ludde av Ulf Löfgren

Andra böcker av Gunilla Wolde:
Emma och lillebror
Totte bakar

Man kan köpa den här boken från adlibris, bokus eller cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar