söndag 30 december 2018

17. Sagan om den lilla lilla gumman av Elsa Beskow Pixis adventskalender 2018

I år har jag köpt Pixis adventskalender till min två-åriga dotter. Bakom lucka 17 hittade vi den här boken.

Sagan om den lilla lilla gumman är en riktig klassiker den gavs ut redan 1897 och inte bara jag och min dotter har läst den som barn utan även hennes mamma och mormorsmor. Den handlar om den lilla lilla gumman som har en liten liten stuga osv.

Hon mjölkar sin lilla lilla ko och ställer mjölken på sitt lilla lilla bord. Då kommer katten...

Det här har ännu inte blivit en favorit. Vi får väl se om den blir det. Böcker om katter brukar gå hem. Jag tycker att boken är ganska tråkig men jag gillar bilderna.

Böckerna i Pixis advenstkalender 2018:
1. Astrids bibliotek av Martin Widmark
2. Saga-sagor av Josefine Sundström
 3. Bojan kör loket av Johan Anderblad
4. Bo tappar en tand av Morten N Pedersen
5. Floras pixipysslor av Kristina Digman
6. Brillos otursdag av Annika Samuelsson
8. Julsånger av Bullas Jonas Jansson
9. Så funkar du! av Mats Wänblad
10. En solig dag av Ingrid Flygare
11. Vi går till lekparken av Nils Andersson
12. Miso och vattenpölen av Millis Sarri
13. I väntan på julen av Sara Hedenberg och Stina Lövkvist
14. Pingvinen som flöt bort av Bullas Jonas Jansson
15. Bebbe pussar av Mervi Lindman
16. Castor och Mo av Marcus Olsson
17. Sagan om den lilla lilla gumman av Elsa Beskow

Man kan köpa den här boken från adlibris, bokus eller cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar