tisdag 4 december 2018

4. Bo tappar en tand av Morten N Pedersen

I år har jag köpt en adventskalender från Pixi till min 2-åriga dotter. Hon öppnar med stor förtjusning dagens lucka varje dag och varje dag blir hon arg när vi läst boken för att hon inte får öppna en lucka till.

 Idag den fjärde december fick vi den här boken om Bo. Bo är en pojke i 6-årsåldern som fått sin första lösa tand. Han går och vickar och känner på den hela tiden och det är svårt att äta. Pappa berättar om tandfen som kommer att komma och byta ut tanden mot en guldpeng när den har ramlat ut. Sedan erbjuder sig pappa att dra ut tanden.

Bo vågar verkligen inte låta pappa dra ut hans tand, tänk om det gör ont, så han springer in i vardagsrummet. Tyvärr snubblar han på dammsugarslangen och ramlar och tappar sin tand. Det gör ju ingenting och han har inte fått ont. Bara de nu kan hitta hans tand. För hur ska han annars kunna få en peng av tandfen.

Jag trodde att min dotter skulle vara för liten för att uppskatta den här boken men hon gillade den. Jag tycker också att den var bra.

Andra böcker om Bo:
Bo går till biblioteket

Böckerna i Pixis advenstkalender 2018:
1. Astrids bibliotek av Martin Widmark
2. Saga-sagor av Josefine Sundström
3. Bojan kör loket av Johan Anderblad
4. Bo tappar en tand av Morten N Pedersen

Man kan köpa den här boken från adlibris, bokus, cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar