fredag 14 december 2018

Kommer snart, sa Laban och Labolina Inger & Lasse Sandberg

Det här är en riktig klassiker. Jag kommer ihåg böckerna om Laban från när jag var liten även om jag inte har något minne av just den här. Den här boken börjar med att Laban och Labolina har spilt sylt på sina vita kläder. Mamman säger åt dem att de måste komma och bada, men Laban och Labolina har inte tid. "Kommer snart" säger de till sin mamma och sedan springer de iväg och gör något annat t.ex. dricker varm choklad och får nya fläckar på sina vita kläder.

Det här upprepar sig gång på gång på gång. Laban och Labolina säger "Kommer snart" när mamma säger åt dem att de ska bada och sedan smutsar de ner sig ännu mer. Tillslut är de verkligen Mycket smutsiga.

Då kommer de äntligen in och ner i badvattnet som blir helt svart. När de vill ha tvålen är det mammas tur att säga "Kommer snart".

Den här boken tycker min dotter om. Hon tycker att det är roligt att de blir smutsigare och smutsigare. Jag tycker att det är en ganska rolig bok.

Andra böcker av Inger och Lasse Sandberg:
Lilla Anna och trollerihatten
Lilla Anna har kalas
När lilla Anna var förkyld

Man kan köpa den här boken från adlibris, bokus eller cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar