torsdag 13 december 2018

11. Vi går till lekparken av Nils Andersson Pixi adventskalender 2018


I år har jag köpt Pixis adventskalender till min två-åring. Bakom den elfte luckan hittade vi den här boken.

Jag och lillebror Berglund är på väg till lekparken. Väl där börjar lillebror Berglund att gräva en grop. Han gräver och gräver tills han kommer ut på andra sidan jorden i Kina. Berättaren vågar först inte hoppa ner i gropen, men så tar han mod till sig och hoppar efter till Kina.

I Kina har de ett litet äventyr, när de till all lycka hittar varandra. Men hur ska de kunna ta sig hem igen.

Den här boken är skriven på rim. Min dotter lyssnade på hela boken, men det blev ingen favorit och hon har inte velat läsa den igen. Jag tycker att den är ganska fånig.

Andra böcker av Nils Andersson:
Vi tar bussen

Böckerna i Pixis advenstkalender 2018:
1. Astrids bibliotek av Martin Widmark
 2. Saga-sagor av Josefine Sundström
3. Bojan kör loket av Johan Anderblad
4. Bo tappar en tand av Morten N Pedersen
5. Floras pixipysslor av Kristina Digman
6. Brillos otursdag av Annika Samuelsson
8. Julsånger av Bullas Jonas Jansson
9. Så funkar du! av Mats Wänblad
10. En solig dag av Ingrid Flygare
11. Vi går till lekparken av Nils Andersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar