tisdag 4 december 2018

3. Bojan kör loket av Johan Anderblad Pixi adventskalender 2018

I år har jag köpt Pixis adventskalender till min två-åriga dotter. Hon uppskattar den mer än jag vågat hoppas. Jag tänkte att hon kanske fortfarande skulle vara lite för liten.

Dagens bok handlar om Bojan. På kvällen har både han och hans katt lite svårt att somna. När han väl somnar drömmer han att han är lokförare och kör ett tåg. Han har det trevligt och allt går bra. När han äntligen får klartecken att köra i väg njuter han av fartvinden bara för att upptäcka att han har råkat köra iväg utan vagnarna. Han får återvända till stationen och koppla på vagnarna. Sedan kan han köra iväg med tåget och alla är glada och nöjda.

Det här tycker jag var en ganska tråkig bok. Min dotter tyckte att den var okej, men den är inte hennes favorit. Tydligen finns det en serie om Bojan med böcker som är en blandning mellan fakta och saga. Jag tror och hoppas att de böckerna är mer av både fakta och saga.

Böckerna i Pixis advenstkalender 2018:
1. Astrids bibliotek av Martin Widmark
2. Saga-sagor av Josefine Sundström
3. Bojan kör loket av Johan Anderblad
4. Bo tappar en tand av Morten N Pedersen

Man kan köpa Bojan och tåget från adlibris, bokus eller cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar