onsdag 5 december 2018

5. Floras pixipysslor av Kristina Digman Pixi adventskalender 2018


I år har jag köpt Pixis adventskalender till min två-åriga dotter. Vi öppnar en lucka varje dag och läser dagens bok. En mysig aktivitet som nu har börjat leda till att vi läser hennes favoriter från föregående dagar också.

Dagens bok är en sorts pysselbok. Flora hittar stenar, pinnar, löv och annat när hon är ute. Sedan tar hon hem det och gör fina saker av det hon hittat.

Vi läste den här boken och pratade om vad Flora hittat och vad hon pysslat. Vi lyckade läsa hela boken utan att min dotter tappade tålamodet, men jag tror inte att vi kommer att återvända till den. Jag tyckte inte att den var särskilt bra jag heller och jag tror inte att vi kommer att göra något av pysslen.

Böckerna i Pixis advenstkalender 2018:
1. Astrids bibliotek av Martin Widmark
2. Saga-sagor av Josefine Sundström
3. Bojan kör loket av Johan Anderblad
4. Bo tappar en tand av Morten N Pedersen
5. Floras pixipysslor av Kristina Digman

Man kan köpa den längre boken Floras naturpysslor - skapa med blad, kottar och stenar från adlibris, bokus och cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar