onsdag 3 april 2019

Godnatt har jag sagt av Gunilla Hansson

Syskonen Mia och Max ska gå och lägga sig. Pappa läser en spännande saga. När den är slut ber de honom läsa den igen och sedan igen. Men nu är det dags att gå och lägga sig pappa hittar på att de måste ta sig genom djungeln till sina sovkojer innan mörkrets inbrott. De reder på elefanten, råkar ut för ett tropiskt regn och måste krypa sista delen av vägen. Sedan når de äntligen sina sovkojer.

Pappa säger godnatt och går där ifrån, men Mia och Max somnar inte utan fortsätter att leka tills leken blir lite för verklig för Max som ropar på pappa. Pappa kommer och lugnar Max efter ett tag somnar både Max och Mia.

Den här boken hade jag när jag var liten och jag tyckte mycket om den. Min dotter på två och ett halvt år tycker också mycket om den.

Andra böcker om att gå och lägga sig:
God natt Ingrid av Katerina Janouch
Natti natti Babblarna av Anneli Tisell och Iréne Johansson
Leo ska sova av Linne Bie
Lisen kan inte sova av Kaj och Per Beckman
Tippen säger godnatt av Eric Hill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar