måndag 25 juni 2018

Tore får en tröja av Helena Davidsson Neppelberg

Den här boken älskar min dotter. Vi kan lätt läsa den tre gånger i rad om inte jag säger stopp. Kanske ännu fler, jag vet faktiskt inte för så många gånger på rad vägrar jag läsa den här boken. Här tycker jag och min dotter nämligen väldigt olika. Jag tycker inte alls om den här boken och hon älskar den.

Boken handlar om Tore som får en ny tröja av sin mamma. Sedan leker han med tröjan på sig och ritar med tröjan på sig och äter glass med tröjan på sig och så går det som det brukar gå med kläder. Tröjan blir smutsig. Då tvättar pappa tröjan i tvättmaskinen och sedan får det hänga ute på klädstrecket. Under tiden går Tore utan tröja för det var tydligen den enda tröja han hade... Då kommer det en vind som blåser bort tröjan. Tore letar överallt och hittar den tillslut den har blåst på pappa.

Jag tycker att den här boken är jättetråkig och jag brukar tycka att de flesta bilderböcker är okey att läsa, men den här tröttnade jag av någon anledning på direkt. Min dotter älskar den dock så den är välläst.

Vi köpte vårt exemplar gör 1 kr när biblioteket rensade ut gamla böcker. (Jag förstår att de rensade ut den...) Den tycks inte gå att köpa ny.

Andra böcker som passar för ca 1,5 - 2 år:
Bäbis dansar av Ann Forslind
Max boll av Barbro Lindgren
Titta parken av Åsa Mendel-Hartvig
Lilla kanin badar av Jörg Mühle
Viggos lilla ordbok av Birgitta Westin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar