fredag 15 juni 2018

Max Boll av Barbro Lindgren

Det var längesen jag skrev om min dotters favoritböcker och i hennes ålder ändrar det sig fort. De böcker som hon inte alls ville läsa för några månader sedan har nu blivit favoriter. Hon har helt enkelt fått intresse för andra böcker nu när hon är över ett och ett halvt år gammal.

De här böckerna kommer jag ihåg från när jag och mina syskon var små. Jag har försökt läsa dem för min dotter sedan hon var runt ett år men det var först efter ett och ett halvt års ålder som hon började uppskatta dem.

Den här boken handlar om Max som är ute på tomten med sin boll när det kommer en katt. Katten är också intresserad av Max boll och innan Max vet ordet av har katten tagit bollen. Max ger sig genast i väg efter katten för att ta tillbaka sin boll.

Min dotter gillar den här boken. Särskilt katten. På ett ställe "ramlar" katten ner för en mur och jamar. Då är hon alltid med och säger Mjau.

Jag tycker att den här en okey bok. En av de bättre Max-böckerna. Den är fint illustrerad av Eva Eriksson. Det är lite kul att det är en barnbok som jag känner igen från min egen barndom

Andra böcker om Max:
Max balja
Max bil
Max dockvagn

Man kan köpa den här från adlibris, bokus eller cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar