torsdag 27 september 2018

Leo badar av Linne Bie


Det här är en av många böcker om Leo och egentligen tycker jag att den borde vara för barnslig för min dotter som nu hunnit fylla två år, men när hon började prata mer själv så blev den här boken återigen populär.

Det här är en riktig småbarnsbok med hårda kartongsidor, tydliga bilder och lite text. På varje uppslag får vi se ett föremål t.ex. ett badkar och sedan får vi se vad Leo gör med det föremålet t.ex. badar i badkaret.

Min dotter tyckte om den här boken när hon var yngre och nu när hon pratar mer så är det hon som "läser" boken för mig och sedan pratar vi mer om vad som händer på bilderna och vad hon brukar göra när hon badar. Trevligt och mycket lättläst. Den är inte så lång heller så den går snabbt att läsa även när man pratar om bilderna.

Jag tycker att den är trevligt tecknad och tydligt uppbygg runt en händelse som alla barn i den här åldern har egen erfarenhet av.

Andra böcker om Leo:
Leo ska sova
Leo på pottan av Linne Bie

Andra böcker om bad:
Lilla kanin badar av Jörg Mühle
Ingrid vill bada av Katerina Janoush
Leo badar av Linne Bie
Max balja av Barbro Lindgren


Man kan köpa den här boken från adlibris, bokus, cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar