onsdag 16 maj 2018

Amulett 6 Flykten från Lucien av Kazu Kibuishi

Det här är den sjätte delen i serien och det är verkligen en mitt i serien bok. Om man vill börja läsa den här serien rekommenderar jag starkt att man börjar med del ett eftersom de verkligen bygger på varandra.

I den här boken får vi reda på mer om vem Max är när han återigen söker upp Emily. De hamnar i Tomrummet och det som utspelar sig där hade Emily aldrig kunnat föreställa sig. Navin och några av hans vänner åker till Lucien för att hitta en sändare. Lucien ser ut att vara en helt övergiven stad intagen av mystiska mörka varelser. Men när allt hopp tycks vara ute möter de någon som visar dem till ett helt annat Lucien.

Jag börjar bli riktigt less på den här serien inte minst när jag insåg att sista delen i serien inte ens har kommit ut än. De här böckerna tycker jag inte alls är lämpliga att läsa fristående och då blir det mest irriterande att man inte får veta hur det går. De är dessutom så korta att det inte hinner hända särskilt mycket i varje bok.

Böckerna i serien:
Amulett 1 Stenväktaren
Amulett 2 Stenväktarens förbannelse
Amulett 3 Molnsökarna
Amulett 4 Det sista rådet
Amulett 5 Älvprinsen
Amulett 6 Flykten från Lucien

Man kan köpa den här boken från cdon, adlibris eller bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar