onsdag 28 mars 2018

Var bor du lilla råtta? Ellen och Olle sjunger av Britt G Hallqvist

Det här är en av många böcker i serien Ellen och Olle sjunger av Britt G Hallqvist. Min dotter tycker om många av böckerna i den här serien och det här är en av favoriterna.

Boken är helt enkelt sången Var bor du lilla råtta? med illustrationer till. Vi brukar sjunga den och titta på bilderna. Jag tycker att det är trevliga illustrationer och sången är lätt att sjunga.

På baksidan av den här boken finns det bild på många av de andra böckerna i den här serien. Det är min dotters absoluta favoritsida i den här boken. Där pekar hon på de olika framsidorna och sedan sjunger vi den sång hon pekar på.

Vi har lånat den här boken på biblioteket, men det är en av böckerna i den här serien som jag skulle kunna tänka mig att köpa.

Andra favoritböcker hos min dotter:
Djungelljud av Rachel Elliot
Huvud, axlar, knä och tår
Var är Tippen? av Eric Hill
Kan du trösta Lilla kanin? av Jörg Mühle
Dadda hälsar på av Anneli Tisell och Iréne Johansson
Djurungar på gården av Oskar Jonsson
Lille Wille Var är Willes näsa? av Hans Sande
Vad är det som låter? Fordon'
Vems rumpa är det? av Saleina Thorsten

Man kan köpa den här boken från adlibris, bokus eller cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar