söndag 16 juli 2017

Daddiddoo Babblarna? av Anneli Tisell, Iréne Johansson

Jag och min dotter har tidigare läst Babbibboo Babblarna! som precis som den här är en pratbok. Den här boken är uppbygg på ett trevligt sätt tycker jag. Först kommer en bild på Babblarnas sex hur och sedan en bild på varje Babblare framför sitt hur. Därefter kommer uppslag där Babblarna gör olika saker t.ex. leker på stranden. Alla Babblarna är med utom en och när man vänder till nästa uppslag då står den saknade Babblaren där. Det här tycker både jag och min dotter om. Hon gillar att titta på bilderna och jag tycker att det finns ganska mycket att prata om till varje bild. Sedan tycker vi båda om att hitta den saknade Babblaren på nästa uppslag.


Det här är en bok som min dotter tycker håller för hur många omläsningar som helst. Ganska ofta blir hon arg när den tar slut vilket medför att vi börjar om igen. Första gången hon såg den här boken var i en bokhandel och hon blev riktigt arg när vi ställde tillbaka den på hyllan igen. Jag tyckte att den var lite väl dyr, men tack och lov så hittade vi den på biblioteket i stället.
Vi har läst en annan Babblarbok förut (Babbibboo Babblarna!) som jag inte tyckte om, men den här boken gillar jag. Det är fina bilder som det är lätt att prata om och jag gillar att den har en struktur med en Babblare så fattas och "hittas". Den är tryckt på på trevlig småbarnsvänlig kartong. Det enda som är synd är att den kostar så pass mycket. På bokhandeln där vi var kostade den 149:- vilket känns som lite väl mycket för en bok som jag tror att hon kommer att växa ifrån ganska snart. Det är bra att det finns bibliotek!

Min dotters favoritböcker:
4- 6 månader
Godnatt lille vän av Hans Sande
Känn här min älskling av Hans Sande

7- 9 månader
Kram av Jez Alborough
Babbibboo Babblarna! av Anneli Tisell och Iréne Johansson
Hallooooo Babblarna av Anneli Tisell och Iréne Johansson
Leo ska sova av Linne Bie
Tippen säger godnatt av Eric Hill
Leka tittut! av Maria Nilsson Thore och Annika Thore
10 - 12 månader
Lille Ville - Jag kan också av Hans Sande
Lille Ville Titt-ut, vem där! av Hans Sande
Knacka på! av Anna-Clara Tidholm
I Babblarnas hus av Anneli Tisell och Iréne Johansson
I Bobbos väska av Anneli Tisell och Iréne Johansson
Stompalång med Babblarna av Anneli Tisell och Iréne Johansson
Natti natti Babblarna av Anneli Tisell och Iréne Johansson

Man kan köpa den här boken från adlibris, bokus eller cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar