onsdag 3 oktober 2018

Bu och Bä på kalashumör av Olof och Lena Landström

Det här är en av flera böcker om Bu och Bä. I den här boken gör de sig redo för att gå på kalas hos sin kompis Bo. De börjar med att sätta på sig finkläder. Sedan övar de på att dansa innan de slår in paketet, med vissa förhinder. Sedan är det dags för kalaset med roliga hattar, kompisar, fika och dans.

Min dotter, 2 år, älskar Bu och Bä får besök och den här boken tycker hon om. Det är roligt när de slår in hela pallen när de ska slå in paketet och det finns en hel del att prata om som inte står i texten. Hon känner igen sig i situationen att gå på kalas och de böcker som handlar om något hon känner till är ofta de som hon tycker bäst om.

Jag tycker också om den här boken. Jag gillar bilderna i kombination med den sparsamma texten mycket. Mycket av berättelsen berättas endast i bilderna och det tycker jag om för det ger mig och min dotter mycket att upptäcka och prata om tillsammans.

Andra böcker om Bu och Bä:
Bu och Bä får besök

Man kan köpa den här boken från adlibris, bokus eller cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar