torsdag 7 november 2019

Konrad och kalaset av Åsa Mendel-Hartvig, Caroline Röstlund


Nu är jag tillbaka igen efter en lång paus. Jag har börjat jobba igen efter föräldraledigheten och mina döttrar har hunnit fylla ett och tre år. Jag börjar hitta nya rutiner och få tid till den här bloggen igen.

Den här boken handlar om Konrad och hans storasyster Hedvig (fint namn!). Hedvig väcker Konrad tidigt och så smyger de ut i köket tillsammans. De ska fixa fika och present till mamma som fyller år.

Det går ganska bra även om Konrad är väldigt trött och nästan somnar. Han och Hedvig håller dessutom på att bli osams, men allt löser sig och de överraskar mamma med en bricka med frukost och en present. Eftersom det är mitt i natten så blir mamma verkligen överraskad.

Det finns flera böcker om Konrad och Hedvig och alla vi har läst har blivit favoriter här hemma. De är trevligt tecknade också.

Andra böcker av Åsa Mendel-Hartvig:
Titta parken

Andra böcker om kalas:
Bu och Bä på kalashumör av Olof och Lena Landström
Lilla Anna har kalas av Inger och Lasse Sandberg
Kalas hos Babblarna av Annelie Tisell

Man kan köpa den här boken från bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar